W ostatnich dniach temperatura powietrza mocno spadła (-15 stopni u mnie) i okazało się, że w moim Patrolu TD42 maksymalna temperatura silnika jaką udało mi się uzyskać to 65 stopni C. Kiepsko. W kabinie zimno, silnik niedogrzany więc pewnie spalanie większe. Padł termostat.
No i się zaczęło. Co sklep to inna propozycja. Najgorzej ustalić jaki konkretnie termostat powinien być zastosowany w silniku TD42?
Jednoznacznie taki lub zamiennik:
NISSAN 2120058G04
W absolutnie żadnym polskim sklepie internetowym nie udało mi się potwierdzić tej informacji. Kupić coś takiego można, ale zdaniem sprzedawców pasuje do Mitsubishi L200 i Nissana D22, ale na pewno nie do Patrola 4.2 Cóż – mylą się. Pamiętajcie, że te termostaty występują w 3 wersjach:
- tropikalnej – otwierającej się w temperaturze 76 stopni,
- standardowej – 82 stopnie,
- arktycznej – 88 stopni,
I jeszcze jedna ważna informacja: wbrew obiegowej opinii nie wolno jeździć bez termostatu. To powoduje, ze chłodziwo płynie w obu obiegach i taki silnik wcale nie jest lepiej chłodzony, tylko znacznie gorzej.